Fès - Reisverslag uit Fez, Marokko van Irma Groot - WaarBenJij.nu Fès - Reisverslag uit Fez, Marokko van Irma Groot - WaarBenJij.nu

Fès

Blijf op de hoogte en volg Irma

23 April 2014 | Marokko, Fez

Gisteren in Fès aangekomen en 's middags door de Ville Nouvelle (nieuwe stad) gelopen. Niet zo interessant maar wel lekker op een terrasje van de zon genoten (eindelijk zon!).
In ons hotel wordt tot diep in de nacht luide muziek gedraaid, maar daar heb ik geen last van ... heb ik ook eens voordeel van het doof zijn. Verschillende reisgenoten hebben er heel slecht door geslapen.
Vandaag de hele dag op pad geweest in Fès. De Joodse wijk bezocht (Mellah). De medina van Fès telt rui 8500 straatjes en daar hebben we er een flink aantal van gezien. Het is allemaal heel erg smal en het enige vervoermiddel is de ezel. Die kom je hier dan ook veelvuldig tegen en af en toe moet je springen voor je leven...
De leerlooierijen en -ververijen gezien. Wat een stank en wat een job zeg. Maar het resultaat mag er zijn en ik kon het niet laten een leren jasje te kopen ... De verkoper wilde nog wel even met me zoenen maar daar had ik toch niet zo veel trek in, haha.
Ook hebben we het proces van het maken van het zelije-tegelwerk bekeken. Wat een monnikenwerk.
Ook de Marokkaanse specialiteit pastilla geproefd: heerlijk !

• 28 April 2014 - 08:04

Jolande:

Ach, ik herken nog zoveel plekken van je foto's bij dit verslag!! Vond de medina heerlijk om in rond te dwalen.....

groeten, Jolande