De zandduinen van Erg Chebbi - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Irma Groot - WaarBenJij.nu De zandduinen van Erg Chebbi - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Irma Groot - WaarBenJij.nu

De zandduinen van Erg Chebbi

Blijf op de hoogte en volg Irma

28 April 2014 | Marokko, Merzouga

Het wordt inderdaad steeds warmer nu we verder naar het zuiden komen. In de palmenoase van de Ziz-kloof is het nu prima vertoeven.
Rond lunchtijd zijn we in ons hotel, aan de rand van enorme zandduinen.
Het laatste stuk hield ook de asfaltweg op en reden we -hobbel de bobbel- over de 'piste'. Na een heerlijk soepje (Harira, erg lekker !) hadden we de hele middag om ons in het zwembad geestelijk voor te bereiden op onze kamelentocht. We gingen maar met z'n zevenen, de helft ging om verschillende redenen niet mee.
Onze kamelendrijver Saïd hing de clown uit. Leuke vent, zo jammer dat die bedoeïenen hun tanden niet poetsen. Met z'n 26 jaren had hij het gebit van een ouwe kameel.
In een kleine twee uur rijden we naar ons kamp. Daar had ik de zon onder kunnen zien gaan. De klim naar een tientallen meters hoge zandduin weerhield me hiervan. We aten tajine en de meegebrachte wijn smaakte ook prima. We hadden allemaal een eigen slaaptent met echt matras. Er was elektriciteit en stromend water, dus primitief was het niet echt. (Alleen de wifi ontbrak zodat ik aardig achter begon te lopen met m'n verslagen.)
De volgende morgen vroeg op om de zonsopkomst te zien.
Al met al was het toch een leuke belevenis.

• 06 Mei 2014 - 08:15

Jolande: