Tweede dag (vrijdag) - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Irma Groot - WaarBenJij.nu Tweede dag (vrijdag) - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Irma Groot - WaarBenJij.nu

Tweede dag (vrijdag)

Door: IrmaopReis

Blijf op de hoogte en volg Irma

25 Mei 2012 | Turkije, Istanbul

Vandaag doen we een Hop on-Hop off tour om de stad beter te leren kennen en de verder weg gelegen bezienswaardigheden te bekijken. Bij het Dolmabahcepaleis stuiten we op een enorme rij. We besluiten ter plekke om hier maandag heel vroeg terug te komen want het ziet er wel heel erg aantrekkelijk uit. Wel zien we nog de aflossing van de wacht - in een glazen huisje. Daarna rijden we langs het Besiktas stadion en stappen we op het Taksimplein uit. Via het monument van de Onafhankelijkheid met Ataturk als centrale figuur lopen we de hele Istiklal Cadessi af. Naar het schijnt dè winkelstraat van Istanbul en ik vond het een geslaagde combinatie van modern en klassiek. Per bus via Eyüp naar Edirnekapi waar we de Chorakerk - beroemd om zijn mozaïeken - bekijken.
Verder met de bus langs de oude stadsmuren (5e eeuw) en uitgestapt bij de vismarkt om via het aquaduct van Valens terug te lopen naar ons hotel.
Dat aquaduct konden we niet vinden en intussen regende het ook (on)behoorlijk dus zijn we maar een restaurantje gaan zoeken. We hebben Turkse tapas, börek en salade gegeten.