Groeten uit een heet Anatolie - Reisverslag uit Kızkalesi, Turkije van Irma Groot - WaarBenJij.nu Groeten uit een heet Anatolie - Reisverslag uit Kızkalesi, Turkije van Irma Groot - WaarBenJij.nu

Groeten uit een heet Anatolie

Blijf op de hoogte en volg Irma

26 Juli 2012 | Turkije, Kızkalesi

Eindelijk tijd om een verslagje te schrijven. Vandaag was de eerste rustdag. (Dus de hele dag gezwommen en gezond.) De eerste week zit er alweer op en we hebben ontzettend veel gezien en gedaan. s Morgens om half 7 op en om 8 uur op pad. Meestal gingen we dan eerst wat bekijken - een klooster, een museum, een bazaar, een dorpje oid. Turkije is een groot land, en dat hebben we geweten. Iedere dag een flinke afstand afgelegd - meestal een lunch in een wegrestaurant - en in de loop van de middag weer een bezienswaardigheid - een moskee, een souk, een museum een mooi dorp. We kwamen elke dag pas laat aan in het hotel. Dan gauw even douchen/opfrissen om daarna in een goed restaurant een 4-gangenmenu naar binnen te werken. Onze gids houdt van lekker en veel eten, dat is duidelijk merkbaar. (De lunch sloeg ik dus al gauw over; een soepje of een glas ayran (opgeklopte ijskoude yogurtdrank) vind ik dan wel genoeg.Het is hier niet erg toeristisch en men spreek niet veel Engels, maar de mensen zijn ontzetttend vriendelijk. Je mag van alles proeven zonder dat je meteen zo ongeveer verplicht bent om iets te kopen.
We zitten nu aan de kust (Kizkalesi) en het is hier zo n 36 graden. De afgelopen dagen was het steeds boven de 40 graden, maar wel veel droger. In Mardin, Sanliurfa en Gaziantep was het 46 graden en in Harran -een dorpje vlak tegen de Syrische grens- was het zelfs 50 graden zei de reisleider. Dus ook in een bus met airco is het dan nog 36 graden en zweten geblazen... (De laatste keer dat ik dat mee heb gemaakt is 30 jaar geleden.)
Morgen gaan we naar Konya en daarna naar Cappadocie. Ik hoop dat ik dan weer wat meer tijd heb om wat uitgebreider te vertellen over mijn Turkse avontuur.
Ik ga nu nog wat foto s toevoegen en ik ga erbij zetten wat/waar het is.
Tot ...

• 27 Juli 2012 - 22:31

Joke:

ben je nu alweer op reis? Zwerfster!! Had je al wel gemist hoor. Met wie ben je nu op pad? Geniet er lekker van meid en tot ooit!! Knuffel - Joke

• 28 Juli 2012 - 19:11

Bericht Van Mam:

lieve Irma
    Ik ben heel blij om weer iets van je te horen.
    Het zijn wel gevulde dagen ,vooral met zo,n temperatuur,
    Mooie foto,s en veel eten jou kennende weet je wel maat te houden.
    geniet nog maar even want het is altijd zo vlug voorbij.

veel liefs Mam.