De ruïnes van Tikal - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Irma Groot - WaarBenJij.nu De ruïnes van Tikal - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Irma Groot - WaarBenJij.nu

De ruïnes van Tikal

Door: IrmaopReis

Blijf op de hoogte en volg Irma

07 April 2012 | Guatemala, Tikal

Dit is toch al geen uitslaapvakantie dus het feit dat we vanmorgen om 4 uur op pad gaan is eigenlijk voor niemand een probleem. We gaan nl. vanaf de hoogste piramide van Tikal de zonsopkomst en het ontwaken van het oerwoud bekijken. De brulapen doen hun naam eer aan als het licht wordt en ook heel veel vogels laten van zich horen. De zon blijft helaas wat achter de wolken verscholen. Hierna lopen we onder begeleiding van een gids een paar uur tussen de Mayatempels en -piramides door. Naast de steenhopen zien we ook een heleboel dieren. Het is prachtig, maar om elf uur heb ik het helemaal gehad en wordt het enkele reis zwembad. Een ober ontfermt zich over ons - inmiddels ligt bijna de hele groep in en rond het zwembad) en brengt koele drankjes en een heerlijke lunch naar keuze. (Soms is het leven nog niet zo beroerd.)