De ruïnes van Yaxha - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Irma Groot - WaarBenJij.nu De ruïnes van Yaxha - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Irma Groot - WaarBenJij.nu

De ruïnes van Yaxha

Door: IrmaopReis

Blijf op de hoogte en volg Irma

06 April 2012 | Guatemala, Tikal

Van Rio Dulce naar Tikal is niet zo ver, maar omdat we pas in de loop van de middag in Tikal terecht kunnen maken we een omweg via Yaxha. Het is erg warm vandaag: zo'n 36 graden. We beklimmen de hoogste piramide en worden beloond met een prachtig uitzicht.
Er zitten in dit park veel apen, maar die laten zich niet zien: veel te heet.
Pas aan het eind van de middag vinden we er een paar die liggen te luieren in een boom en gelukkig niet al te hoog. Onder begeleiding van een politie-escorte rijden we door naar Tikal. Onze reisleider is blij dat ze achter ons rijden want volgens hem zijn ze een beetje dronken (!). In Tikal zitten we naast de ingang van het park. We hebben hier kamers met gemeenschappelijk sanitair en stroom van 18:00 tot middernacht en geen internet. Dat laatste is natuurlijk wel het meest vervelend. En er is een zwembad, dat dan weer wel.
Maar de plek is zo mooi, dat maakt alles goed !