De ruïnes van Copán - Reisverslag uit Copán, Honduras van Irma Groot - WaarBenJij.nu De ruïnes van Copán - Reisverslag uit Copán, Honduras van Irma Groot - WaarBenJij.nu

De ruïnes van Copán

Door: IrmaopReis

Blijf op de hoogte en volg Irma

05 April 2012 | Honduras, Copán

Vanmorgen eerst de ruïnes van Copán bezocht; die liggen hier op een kwartiertje lopen vandaan. Het mooiste vond ik hier de stèles die aan alle kanten en zelfs 3D voorzien waren van allerlei afbeeldingen. Op ééntje waren ook de oorspronkelijke kleuren nog redelijk bewaard gebleven. De Maya's waren gek op felle kleuren en alle piramides zijn ooit rood geweest (volgens de geleerden). Er zat een hele kolonie Macaw's in het park dus ook dat waren dankbare objecten om te fotograferen. Tussen de middag lekker in het zwembad geluierd en vanaf drie uur konden we mee met een rondleiding door Geert, Belg en eigenaar van een plaatselijk hotel, een restaurant en een back-packershotel. Hij heeft ons vanalles verteld over Honduras (op Haïti na het armste land van Midden- en Zuidamerika. Over de economie, drugs, mensenhandel, belastingen, riolering, analfabetisme, tandenborstels, stroomvoorziening, voorlichting, migratie naar de VS enz.
Heel interessant en af en toe zeer triest, verrassend en verbazingwekkend.
Soms komt er een week lang geen water uit de kraan (behalve natuurlijk in hotels) en vrouwen die ondanks gebruik van condooms toch zwanger worden omdat ze die condooms opeten ...
Als werkgever zorg je ook voor tandenborstels en tandpasta; zodat je werknemers de gasten met een stralende glimlach en een frisse adem tegemoet kunnen treden.

• 05 April 2012 - 08:17

Jolande:

Hoezo is er iets te vertellen over tandenborstels? Ik geniet weer van je verslagen (de andere collega's ook overigens).
    Nog veel plezier! Groetjes

• 06 April 2012 - 14:45

Emmy:

Irma, weer een aantal van je mooie foto's bekeken en jou ook liggend aan het zwembad gezien. Wel perfekt dat je er met de pasen bent. Blijf genieten en een super paasdag. Groet,
    Emmy Zwemmer

• 06 April 2012 - 22:17

Griet :

condooms opeten? lijkt me een taai klusje......maar nu begrijp ik het!

• 08 April 2012 - 11:38

Griet:

Hallo Irma,Vandaag 08 -04-ben je 56 JAAR geworden en ik wil je dan ook Van Harte Feliciteren met je Verjaardag! Het zal op dit moment nog te vroeg zijn voor de taart......? Nog een mooie dag en genieten van je vakantie.Lieve groet Griet

• 08 April 2012 - 19:50

Juana:

quiedo amiga, feliz cumpleaños!!!! tienes 56??!!! soy a mi casa antes 3 dias viajar de España. Creo que no tienes los palabras correctos, pero doe mijn best.
    Lieve Irma, gefeliciteerd met je verjaardag heel veel kilometers verwijderd van alle mensen die je liefhebben en met je meeleven! Geniet van je laatste dagen in een indrukwekkende omgeving en heb vooral een goede thuisreis. Beso - Juana

• 10 April 2012 - 19:10

Mam:

wat een ervaringen erg mooie foto,s
    ik zal blij zijn als je weer thuis bent
    groetjes en nog een paar mooie dagen.